Malaysia Football for FIFA Series Games (PC version)

What do you think about my patch, MSLPL4FIFA09 patch. Do you think it is still relevant to the game?

Based on last count (Mediafire’s Stats info lasted 24 July, 2009) here are the figures:

Uploaded 02/15/2009
|
23.65 MB
|
1634 Downloads

Uploaded 06/16/2009
|
23.01 MB
|
374 Downloads

Uploaded 12/16/2008
|
3.57 MB
|
1060 Downloads

Roughly, it is safe to say that MSLPL4FIFA09 patch have been download for at least 2000 downloads (excluding pre-season – MSL4FIFA09 v1). Personally I favor version 3 and I’m still playing in season 9 already.

Also around 1060 downloads have been registered for AFF Suzuki Cup patch.

Both numbers were beyond my expectation. At first I thought maybe I will received just around 100-150 downloads for Liga Malaysia patch.

So, do you think you will want MSLPL4FIFA10?Do you think I should carry on? Leave your comments here.

Comments on: "FIFA09 patch for Malaysia Super League and Premier League Downloads Info" (40)

  1. bro..thanks…usaha ko amat dihargai…memang best giler layan fifa ade super league…arap ditruskan
    tanye ckit..sume ni ko wat gune cm09 kn?…cmne nk wat cmp file tu?…n yg kits tu kite just edit kat bentangan die then import imej tu je ke?….sori tanya..coz ak ngah ade assigment u nk rebranding team selangor…

  2. mslpatcher said:

    yang data team dan player memanglah guna CM, tapi jersi semua tu edit kat photoshop, buat sendiri dari 0-100%. Guna templat jersi fifa09 yang sedia ada di internet (wireframe) untuk memudahkan design.

    Pasal Selangor tu, harap-harap musim depan ada jersi baru. Ni dah 2 musim dah – tak berapa cunla.

  3. yes,you should.go on with your good work.maybe you can add my national team too,Singapore.hehe.even i love the MSL patch. write down the details for those who doesnt know how to install it.
    thats all

    keep on the good work.

  4. orait..da paham..after edit template tu kat photoshop juz export ke cm la kan?….thanks…layan FM x?…xde nk try masukkan logo n kits tok FM?…yup..tok jersi selangor tu arap season dpn tukar la..kasi smangat baru…

  5. mslpatcher said:

    Bro Falker, berita baik. Aku sedang mula buat S-League. Dah dapat senarai pemain tapi sebab aku ada limited time, aku tak buat jersi dgn detail macam MSLPL4FIFA09. Aku buat generic kit je. yang penting boleh main. Kalau semua okay, team balance, tournament setup dan lain-lain, baru tambah 4 team foreign untuk League Cup pula. Tapi itu perancanganlah. kalau siap maka adalah tu, tak siap, stop.

    Singapore NT tu U boleh dapat dari AFF Suzuki Patch aku. Cari je kat blog ini. Ada link dia. kalau main FIFA08, AFF Suzuki Cup FIFA08 pun ada gak.

  6. bro…upload balik..xdpt nk download arr

  7. good…………..

  8. mantap lar mslpatcher…hang buat nie dapat duit x?
    hehe…tp ak tau hang punye satisfaction memang tinggi kan…n thanks bnyk2..ak hargai usaha hang..mantap2..

    truskan usaha..

    nati kalau 2010 kluar bleh gune ag x file nie?

  9. mslpatcher said:

    tak delah. pasal 2010 tu, tengoklah compatible ke tak.

  10. meuzangelo said:

    mne ko dapat sume list player yg ade kat Malaysia?
    jersey2 dorang cmne plak?

    hmm.. harap lps ni ko boley wat muke player Malaysia lebih realistik.. ;D

  11. mslpatcher said:

    Wikipedia bro, dan web rasmi team berkenaan. Hmm, tak naklah buat face. 90% masa main tak akan nampak muka penuh pun.

    tapi kalau korang nak buat, aku tetap sokong. Harap-harap patch aku ni boleh pakai tuk fifa10.

  12. pengecat|bintang said:

    bro, blh upload tmpt len x? sbb tmpt aku mcm mediafire kne block, rapidshare. megatfp ok gak, 4shared ke. tq

  13. bro… mintak pertolongan… aku dh ikut instruction yg bro buat 100%. tp masa nk select team tm liga super @ perdana, app crash bro… susah hati aku bro… utk pengetahuan aku guna vista 32bit… help me plssss….

  14. meuzangelo said:

    aku kalo nak wat faces ok jer..
    mse aku tgh byk ni…
    tapi aku perlukan gambar2 muke dorang..

    sape2 yg nk sokong, boley la bg gambar2 dorang kat aku..
    aku cube buat.. ;D

  15. jefri jefrizal said:

    Good work, MSL.. truly never expect one commited in doing msia league. Very proud of your hard work. Just wondering do you know where to get for PES 09 version? Jgn marah, fifa 09 utk noobie jer.

  16. jefri jefrizal said:

    file ni boleh guna utk fifa manager 09 x?

  17. mslpatcher said:

    meuzangelo kena rajin cari gambar di web rasmi diorang. Cth, selangorfc.com ada gambar personal player. Cubalah. Aku nak gak tengok hasilnya.

  18. mslpatcher said:

    PES2009 tak ada yang orang buat penuh macam patch aku ni. kalau you pegi forum Harimau Malaya, ada diorang discuss patch malayasia NT utk PES2009. Tapi full MSL belum ada lagi bro. PES2009 pun utk noobie gak. FIFA09 yang best siap dengan full tournament, contohnya English Football ada semua league dan cup tournament. Gitu gak Itali. Kini dengan patch MSLPL4FIFA09, Football Malaysia juga boleh dimain sepenuhnya dalam FIFA09. Dah macam tu, aku confident fifa09 bukan dimain oleh newbies semata-mata, tapi juga veteran gamers.
    BUT everyone has it’s own opinion. So far I enjoy both game, as a noobie and as casual gamer.

  19. mslpatcher said:

    Jefri, tak bolehlah. Ni untuk FIFA09 saja

  20. jefri jefrizal said:

    thks anyway,.. aku dah downloaded,..cuma x install fifa 09 jer lagi,… bosan dgn gameplay dia,.. x real mcm pes 2009..

    aku cuba SUKA fifa 09,.. tapi x boleh gak,,. itu sbb aku download MSL. Kelainan la sikit NIAT nak main FIFA 09… tapi bila aku start je game,.. boring dgn ball pyshic dia. balik2 score mcm tu jer,.. sepak bola, keeper tahan, rebound balik,. 2ns striker score…. goal!!!

    nak giler aku jadi.

  21. mslpatcher said:

    hahah, gitulah. Kalaulah Konami bagi mudah sikit database dia kita edit DAN tambah league dan cup tournament, gerenti aku pun nak buat dan release MSL. Ni yang bikin malas tu, tak boleh tambah Liga BARU, tapi ubah apa yang ada je. Aku dah try patch dah PES aku kat PC tu, tapi yang tak best, terlalu rigid, jadi aku stop. Yang bikin FIFA09 boleh jual tuk PC pun sebab EA bagi patchmaker kebebasan buat editing. Sebab tu, diorang tak tukar database structure diorang. Ni dengar FIFA10 pun masih guna graphics yang sama FIFA09, diorang cuma ubah gameplay dan 360 movement je. Rasanya tak mustahil database structure pun sama. Tapi senanglah nak port patch aku ni ke FIFA10. Tapi macam biasalah, realism memang kurang berbandign PES. Pes punya animation lagi smooth, human like daripada FIFA.

  22. can you also make a singapore league??
    i am your fan!!~

  23. Tun Perak... said:

    salam bro…. masa ntgk kat youtube..best giler… tapi problem aku sama ngan mujay tu.. bila nak select tm liga super..dia crash.. sampai la ni takleh main… tapi aff cup bleh lak main… help me plizz

  24. mslpatcher said:

    Ni bab crash ni, masalah sikit. Tapi ginilah. Bila patch ni dah install, korang kena delete fail-fail dalam my document/FIFA09/ termasuk profile. Juga, game save korang dah tak boleh pakai dah. Aku nasihat gini, korang backup dulu semua fail korang dalam folder my document/FIFA09 tu, jangan delete. Lepas backup, korang clear folder tadi. Play FIFA09, dia akan minta profile baru. Buat apa yang patut, dan lepas tu cuba main liga super. selalunya akan okay lepas tu.

  25. Tun Perak... said:

    salam bro…dah try dah..tapi crash gak..masa select profile… tm liga super boleh bukak tapi ada turkish league teams je… title dia tm liga super tapi turkish teams je dlm tu…mungkin sebab turkish league tu sebelah dgn tm liga super…liga super punye team tak dak…. aff cup semua boleh main…tapi kalau nak select team liga super je utk friendly or any game…dia crash..

    kalau ada e mail saya boleh e mailkan screen shot… maybe ada problem masa loading or importing patch dlm cm09 kot..tapi yg pelik aff boleh plak main… or my computer punye spec takleh main kot…tapi game and league lain boleh je main..tension nih…dah tahap gian dah nak main liga super nih…

    err tuan…chant utk malaysia team ada tak….and camana nak bagi team malaysia line up utk dengar national anthem? bila main aff cup takde pun diaorang nih lineup utk dengar national anthem…tak patriotik langsung…

  26. mslpatcher said:

    Bro Tun, chant malaysia tak ada, tapi anthem tu ada dalam sound patch untuk AFF Suzuki cup. penat cari chanting for Malaysia NT tapi tak jumpa yang boleh pakai punya. Kalau U tau mana-mana video – youtube, mana mana tube, bagi tau link kay.

    Cuba kau reinstall FIFA09 atau paling kurang, dapatkan FIFA.db dan Eng.DB yang fresh punya. Lepas tu baru U install balik MSLPL4fifa09 punya patch. Pastikan anda ambil fail tu dari aakaun mediafire aku. Kalau boleh versi 3 lagi baik. Tapi kalau nak MSL Invitation Cup yang ada ManU, tu versi 2 jela.

  27. Tun Perak... said:

    ok…. dah dpt main msl…apa yg terjadi ialah list team msl takde dlm dlm cm09 tm super league team list…aku dah masukkan semua team dlm liga super and premier and dah boleh main…

    cuma… aku takleh nak tukar jersey color sebelum main…ada sekali tu slgr lwn srwk…dua2 pakai warna merah… elok2 boleh menang..dah draw (alasan je tu)… betul ke takleh tukar jersey… and one more..apasal gamepad aku takleh buat through pass.. bila pegi kat setting takleh nak setting through pass tu button apa..

    anyway…tahniah..good job..aku ada lagu merah kuning lambang kebangaan dlom format mp3..aku akan try convert jadikan dia celebration utk team slgr..

  28. bro klu x de cm09..x leh ler nak wat yg ade MSL league..n kat ne nak dapatkan creation master 09..

  29. OK sye dah ade software CM09..skarang adakah sye prlu download MSLPATCHER plak..

  30. mslpatcher said:

    Dalam CM09 sepatutnya ada list tu. Tak taulah apa silap kau. Jersi tu, kena tukar sendiri sebelum main. Dalam manager mode, kalau main, sebelum klik PLAY NOW, tukarlah home jersy dan away jersy, ada kat bawah sekali.

    Aku guna gamepad bagus punya, Logitech Rumblepad 2. kalau gamepad kau tak ada support, macam generic pad (atau bukan brand microsoft ke, logitech ke), memang sukar nak guna semua button, kecuali you experiment ubahsuai fail devdata.dat dalam folder …/data/INPUT. SORRY, aku pun tak pandai lagi. Jadi kena cari sendirilah petuanya.
    Contohnya, ini link orang yang berjaya ubahsuai devdata.dat dia, http://fifa2008.wordpress.com/2007/10/06/pc-generic-gamepad-fix-right-analog-stick/

    Kalau masih tak puas hati, google je ‘devdata.dat’, dan terokalah forum-forum yang ada.

  31. i need to permission to use the DPMM of Brunei

    recently, i complete the S-League and i export the DPMM’s
    basic data and i modified it a bit
    so i will put it at site with your name for DPMM

  32. mslpatcher said:

    Okay, I give you the permission to use my database and graphics of DPMM FC created by myself (inclusive home and away kits) for your S-League patch of FIFA09 only.
    But it looks like I’m going to “compete” with you since I will launch my S-League patch too.
    Are you singaporean? Maybe my patch will not as good as you as I use generic kits.

  33. cmne plak ah nak wat team baru

  34. mslpatcher ko ade myspace x..klu ade bg ko nyer almt emel..anta kat ady_junior92@yahoo.com..

  35. utk buat team baru, klik kat logo arsenal tu, dan bawa mouse kau kat ikon-ikon kat tepi ‘text box tu’. salah satunya ialah new team icon.

    myspace tak de.

  36. bro mslpatcher..sye dah try wat tutorial kat blog sye..try la tgk..ok ke x ok..www.addy9601.blogspot.com

  37. Okaylah, bolehlah tu.

  38. bro blh x buat tutorial mcm mne nk buat team bru..
    mcm mne nk mskkn lmbg pskn ngn jersey…
    klu blh bgi lh link ape2 yg ptt..

  39. hello bro….nk wat cmna ni fifa 09…..aku x reti r…tlong r aku bro……plezzzzz

  40. mslpatcher said:

    baca arahan dalam PDF

Leave a comment