Malaysia Football for FIFA Series Games (PC version)

Liga Malaysia musim 2009 – Malaysia League season 2009 comprises of Liga Super (tier one league) and Liga Premier (second tier league). In real live 14 teams compete in MSL and another 14 teams competing for silverware in MPL.

For the fans of FIFA09 and those who love to play with Malaysia football scene in your PC you probably already notice or download and play MSL4FIFA09 pre-season 2009 (I later call it version 1).

And I promised to deliver second version or release which incorporates changes happened before the real kick off.

So far, I’m behind schedule since I can’t find a good helper and sources for all 28 teams. I managed to gather some helps from fellow HMC forumer like.

Okay about the progress report. I know  you would love to see the new jersey/kit of Liga Super team for this season. For a start, enjoy kit of Kelantan, Perak, Perlis, and KL Plus FC.

BTW, I really-really hope all of you will enjoy the screen, I’m already excited.

Comments on: "Malaysia Liga Super – MSL4FIFA09 v2 Progress Reports" (25)

  1. saya mmg salut kat kamu kerna berjaya mencipta perubahan dunia game .
    Saya peyokong Johor Fc .
    Thn 2009 ni nmpk sikit semua menunjukkan persaingan yg hebat .
    Saya menyaksikan ketika Selangor terkulai dengan Johor FC yg bermain 10 pemain seawal minit ke 8 lagi .
    Saya saksikan kekuatan mental skuad muda si lebah cukup kental .
    more informtion lawati terus Johorfc.net
    semoga kamu trus mmperjuangkan dunia game malaysia .
    saya sokong anda dari belakang .
    terima kasih .😀

  2. mslpatcher said:

    AKmal, terima kasih di atas sokongan anda. Saya sedang cuba mempersiapkan team Johor FC dgn jersi terkini tetapi masih gagal mencari gambar-gambar bersaiz besar yang jelas menunjukkan features jersi Johor FC. Akmal boleh tolong tak hantarkan atau attach gambar di dalam forum Harimau Malaya,
    http://www.harimaumalaya.com/forum/viewtopic.php?f=57&t=1442 . buat masa ini dapat gambar Johor FC fans dengan baju oren korang, tapi tak tau plak adakah pattern yang sama utk player kit.

    harap dapat bantuan Akmal.

  3. kawan ade upload pic utk kamu sila layari myspace.com/akhazan .
    😀

    kalo nk lg bleh tanye kat myspace trus .
    kwn nk rakam chants penyokong Johor FC

  4. mslpatcher said:

    Akmal,
    jersi imej Johor FC ada saya DL gak tapi dari apa yang saya baca, fan di JFC web, orang yang UL fail tu pun tak pasti ia ada design yang tepat.

    Ada gambar atas padang tapi bagus punya gambar, yang zoom in punya?

  5. paper x suka amik pic johor fc .
    nk wat live kat tv pon ssh .
    cm ni je lah .
    setahu saya la imej yg sedia ada x de perubahan dgn jersi bru kecuali ade lmbg KULIM je .

  6. camna ar nak downlord Malaysia Liga Super – MSL4FIFA09 v2.puas aku cari…

  7. mslpatcher said:

    aku,
    kau baca blog ni, turun-turun-turun, kau akan jumpa perkataan Pre-season release. DL link ada kat situ. Tapi itu versi 1.

    Kau DL MSL4FIFA09 ni versi 1.1 dan DL sekali AFF Suzuki Cup punye lagi best. Baca dalam pos ini, K,

    https://msl4fifa09.wordpress.com/2008/12/16/aff-cup-2008-patch-for-fifa-09-released/

  8. bro.. ada gk aku try nak tolong ko wat banner kelab peminat tapi resources susah nak cari la.. aku try2 tengok youtube ngan intenet pon susah gak..
    tapi kalau untuk adboard2 kat tepi stadium tu bole la aku tolong buatkan mana2 yang mampu.. requirement adboard still sama gak macam banner (512×256, format png) atau ada spesifik req..?

    saya teruja dengan usaha bro utk patch nie.. dah lama berangan2 nak main liga malaysia.. hahaha

  9. mslpatcher said:

    Pejai,
    adboard saiz lain. Tapi adboard tu saya tak nak buat, kalau Pejai nak buat, okay gak saya tak kisah. Tapi adboard ni ‘nilai tinggi’ jadi saya sengaja iklankan blog dan mesej berbaur sayangkan liga kita. Kalau kita letak iklan TM ke apakah, takut pula mesej tu tak kesampaian.

    Itu je aku risau. memang tak akan authentik, tapi patch ni kira nak tolong popularkan balik liga kita. Harap ia berjaya, walaupun coach dan Shebby dah sindir dan pemain game ni. hehehe. Lantaklah. Mana taukan ada hasilnye secara tak langsung.

    Awak angan-angan? saya juga.

    Kalau nak tolong gak, tolong buat flag Selangor FC. Aku tak buat lagi tu. Awak rujuk design diorang kat thread ini,
    http://www.soccergaming.com/forums/showthread.php?t=156252

    Saya ni kurang kreatif, jadi kalau ada yang boleh bantu buat lebih hebat, saya gerenti terima masuk ke dalam patch liga kita ni.

    Tolong ye. Lepas Selangor, PDRM gak. Kalau best saya pakai punye.

    TAK SEMESTINYA DESIGN YANG FAN SSEBENAR PAKAI. PAKAI KREATIVITI KITORANG JE. Apa yang saya dah buat pun setakat ini, 99% adalah kreativiti. Design Kelantan, 1 je adalah salinan banner asal. Saya masukkan sebagai penghargaan kepada Adib_n70 kerana tolong dapatkan gambar jersi kelantan sehingga akhirnya jersi Kelantan kat PC tu nampak macam betul punya. Perak pun gitu, menghargai usaha PejeyZ buat special thread kat HMC.
    Tapi kalau tak ada yang lain, tak apa. Mana tau bila fan-fan Selangor nampak design kau cantik kat game, diorang cari kau. Mana tau diorang siap cetak di banner besar tu dan gantung di stadium lagi.

    mana tau kan. Apa-apa boleh jadi. Tolonglah ye…

  10. oo.. saya faham pasal adboard tu.. ok la.. buat masa masa ni saya ada try2 buat fan banner, nanti saya emailkan mana2 yang patut.. teruskan usaha bro..

  11. saya ada emailkan 4 banner.. nanti saya akan tambah untuk negeri2 lain kalau ada masa..

  12. mslpatcher said:

    Thank you Pejai.
    kalau boleh, jangan lupa.

    Kedah sebenarnya dah siap dah.
    Aku bagi tau kau apa yang belum banyak,
    Terengganu, Penang, PDRM dan Pahang.

    Aku bagi kau eksklusif buat keempat-empat tu, nak tak?

    Yang lain tu aku dah cover dah.

    Kalau nak tolong buat utk Liga Premier pun cantik. Aku sedang buat Sabah dan Sarawak, awak boleh tolong buat kelab-kelab lain. Yang tu mana-mana tak kisah.

  13. oo.. ok aku akan try tolong mana2 yang boleh, buat permulaan aku try buat dulu utk 4 pasukan tu., nnt aku follow-up balik..

  14. bro, blh wat patch utk fifa 07 x?
    please…
    pc sy xde grafik kad nak main fifa 08 n 09,
    please…

  15. mslpatcher said:

    Zoul4lie, laa sorilah kalau FIFA07 tu memang tak dapek den nak tolong buat.

    Minta maafla ye.

  16. bleh tak aku nak dapatkan patch untuk fifa09?

  17. lul supa strikas said:

    bro…ala rami nak bro wat tuk fifa07…wat la bro..plz bro…

  18. mslpatcher said:

    Tak le la bro, susah.

  19. Ini superb patch yang pernah org Malaysia Buat!
    Hidup Malaysia!

  20. mslpatcher said:

    Betul ni? Terimakasih. Blushing already

  21. caya laaa
    satu lagi kemajuan
    bola kita boleh maju tapi FAM kasi spoil
    tapi yg korank buat ni sangat2 baik^^

  22. tolong gua~ said:

    bro, tolong buat patch untuk fifa 07 atau fifa 08 la bro… arap sangat2.. lau xbleh fifa 07, fifa 08 pun jadilaaah…..

  23. tolong gua~ said:

    bro, tolong buat utk fifa 07 ….. lau tak bleh fifa 07, buat utk fifa 08 pun jadilaaahh… arap sangat2…

  24. mslpatcher said:

    FIFA08 memang aku ada buat sejak awal 2009 lagi dah release. Cari kat blog aku ni.

Leave a Reply

Tag Cloud

