Malaysia Football for FIFA Series Games (PC version)

Malaysia Super League and Malaysia Premier League Patch for FIFA09 PC are now available for downloads.

After much delays, I’m more than happy to release this patch for Malaysia football supporter and fans.

Please be inform that NO ONE CAN REPRODUCE or REUPLOADED THIS PATCH to other server especially Rapidshare.com. Don’t do that. Instead any blogs or websites, please give the link to this page/post instead, and not the file link itself.

Unzip the file and BEFORE you do anything read MSLPL4FIFA09-INFO-v2.PDF (latest version-19/02/09) for proper instruction.

Follow the guidelines. This is especially necessary for new user of CM09 and SM09.

Also please read MSLPL4FIFA09-CREDITS.PDF for list of credits.

NOW ALL OF YOU CAN TRY TO WIN ALL FA CUP, LEAGUE CUP AND MALAYSIA CUP.

CAN KEDAH FA BEAT THE ODDS AND BECOMES THE TREBLE WINNER AGAIN? YES THEY CAN IN REAL LIFE AND IN THE GAME.

MSLPL4FIFA09-V2-RELEASE-PACK.ZIP (size 23.64MB)

MSLPL4FIFA09 Version 3 (here - June 14)

If you want convincing proof before downloading a big file above, you may first read the following information which is now VERSION 2 (including a new COMMENTARY INSTALLATION GUIDES AND UPDATED CREDIT INFO). If you already downloading the above patch file, please download the PDF file for latest up-to-date information and guidelines./em>

MSLPL4FIFA09-INFO-v2.PDF (1452kb) and MSLPL4FIFA09-CREDITS-v2.PDF (138kb)

Thank you for downloading the patch.

PS : I WILL NO LONGER SUPPORT OR CONVERTING THIS VERSION FOR FIFA08.

So, what team in this patch. All 28 team of Malaysia super league and malaysia premier league. Not to waste my previous work, I also includes DPMM FC from Brunei as Rest of World team and our malaysia national team.

League Team Name

MSL JOHOR FC

MSL KEDAH FA

MSL KELANTAN FA

MSL KL PLUS FC

MSL KM NAZA FC

MSL NEGERI SEMBILAN FA

MSL PAHANG FA

MSL PDRM FA

MSL PERAK FA

MSL PERLIS FA

MSL PULAU PINANG FA

MSL SELANGOR FA

MSL TERENGGANU FA

MSL UPB MY TEAM

MPL SARAWAK FA

MPL SABAH FA

MPL JOHOR PG

MPL FELDA UNITED

MPL PROTON FC

MPL MELAKA FC

MPL SHAHZAN MUDA

MPL SELANGOR PKNS

MPL KUALA LUMPUR

MPL ATM

MPL MBJB FC

MPL PBDKT T-TEAM FC

MPL SINAR DIMAJA MAI SARA FC

MPL YOUNG TIGERS FC

International MALAYSIA NATIONAL TEAM

Rest of World DPMM FC (previously in MSL)

I really hope now all part of life will enjoy this patch eventhough it is far from perfect. I’m more than happy to make Sabah FA and our neighbor state, Sarawak FA. Now we can play and try to promote the team to Super League, while winning in FA Cup and Malaysia Cup. Give way for Sabah and Sarawak!!! Hmm, if only can i get a proper chants for these two team….

While downloading the files, in the meantime, you can enjoy a short video I captured.

First Video – Sabah FA vs Perlis FA in TM Piala Malaysia

Second Video – Sabah FA vs Selangor FA in TM Piala Malaysia

Third video – Kedah FA vs Selangor FA in Liga Super. This is Be A Pro : Season mode

Forth video – Kelantan FA vs Negeri Sembilan FA. This is Be A Pro mode (Added on 14 June 2009)

Comments on: "MALAYSIA FOOTBALL PATCH – MSLPL4FIFA09 READY FOR DOWNLOADS" (103)

  1. goob job, i can enjoy now

  2. thanks a lot … hopefully next time can release for fifa08..

  3. bravo kerana dah release patch.. harap2 projek ini akan berterusan untuk version-version seterusnya

  4. Okay adib, kelantan dah jadi milikmu.

    Redline, sorry….

    Pejai, Jika tiada masalah, akan diteruskan ke FIFA10, selagi boleh.

    Setelah bermain dengan patch ini, tinggalkanlah apa-apa komen tentangnya di sini. saya nak juga tau perasaan anda semua.

  5. […] BEEN RELEASED TODAY (16 FEBRUARY 2009). CLICK HERE FOR DETAILS Possibly related posts: (automatically generated)Malaysia Super League Version 2 coming […]

  6. hello….bro..ngape x boleh nak download asyik ada broken link dah puas download kat tempat lain pun sama rasanyer ada problem…kalau ada yg sudah download tolong emailkan kat email gua oiljps@yahoo.com…tension le…

  7. ya lah bro…sama problem… broken link…
    ada ape ape alternatif utk download patch tu….
    drpd…penyokong mslpatcher09

  8. aku pon problem download..klu de ikhlas nk bg ni emel aku..khairul_ska07@yahoo.com.my

    aku nk sgt maen weyh tp bru 400kb tibe2 dh complete

  9. aku bru dpt download..yg laen aku xtau la camne
    aku gune browser opera..bile download stop je aku resume sampai complete..mmg lambat tp berbaloi utk ditunggu hee..

  10. Credit 4 u mslpatcher!

    Trus trang aku puas ht dgn vrsion ni..

    Thnx bro!

  11. mslpatcher said:

    Sorrylah u bro semua. Saya pun dah test, cuba dl tadi. Sememangnya mediafire.com tadi selooowww. Tapi saya tetap suka mediafire.com sebab dia benarkan pakai download accelerator. Tempat lain, lagi rugi, tunggu 30 saat baru blh dl, dah lah tu, tak boleh resume.

    Mediafire semalam bukan main laju lagi. Saya sendiri terkejut masa uploading, laju betul.

    Tapi harap-harap korang sabar je dulu. Kebetulan fail tu besar, termasuklah guidelines mcm mana nak install patch.
    Sound macam mana? Korang suka ke?

  12. mslpatcher said:

    elektro, anda berjaya install kesemua CMP dan SMP atau hanya kedua-dua CMP itu? Kasitau saya pengalaman awak okay.

  13. er… saya nk jelaskan yang saya dengan pejeyZ dalam harimaumalaya.com tu adalah individu yang berbeza…. walaupun nama kami sama dan nick pun hampir2 sama.. apa2 pun x kisahlah.. sebab patch nie mmg gempak.. hehe..

  14. help! cannot download said:

    Help, i realy need help, i cannot download the file :(, i try to download with IDM, and when download start. It said “the connection has been closed by server” i hope you can upload to other server. :(

    PM me uchiha_115@yahoo.com

  15. The chant patch of “mspl4fifa09-commentary-v2-release-150209.smp”. Seems cannot be loaded.

    The popup windows appeared said,
    “Error: 10027
    This is not a chant patch”

    it just me or anyone get those prob too?

  16. mslpatcher said:

    LorD96, it is a commentary file.
    “mspl4fifa09-commentary-v2-release-150209.smp

    use SM09, and select open, commentary. The rest, you can install just like installing chants, but in COMMENTARY window.

    Explore SM09 a bit you will know what to do.

    I forgot about that in my info.

  17. mslpatcher said:

    Pejai, adakah bermakna saya tersalah bagi kredit/penghargaan kepada awak dan pejez?

    Beritahu saya yang bahagian mana saya tersilap.

    Terima kasih.

    Pejeyz pula, bahagian mana saya tersilap juga, beritahu saya untuk pembetulan.

  18. mslpatcher said:

    Makluman, baru sebentar tadi saya mencuba-cuba mediafire.com, dengan mendownload fail saya sendiri (hahaha), tapi nampaknya hari ini boleh dikatalan laju juga. Memang akan terputus-putus, tetapi dgn penggunaan resume function dalam orbit downloader, ia tidaklah menjejaskan peluang anda mendownload dengan sempurna.

    Juga saya ingin cadangkan sesiapa yang nak pengalaman fifa09nya bertambah best, cuba download CINEMATIC PATCH dari Outsider 87 di link ini, http://www.soccergaming.com/forums/showthread.php?t=156227

    TAPI TOLONGLAH RESPEK DIORANG NI. JANGAN PULA ADA SESIAPA YANG LEPAS DOWNLOAD LEPAS TU UPLOAD BALIK DI BLOG ATAU WEB KORANG. Link ada di sana dan jika nak juga rakan lain tau, hanya linkkan ke muka web tu aja, bukannya direct link fail berkenaan.

    Gitulah AMALAN patch-maker sedunia. mahupun mana-mana penulis software pun. Link ke mukasurat download, bukan ke fail itu sendiri.

    Okay kan. Patch tukan gini tau…. ala korang try lah sendiri.

  19. Saya memang guna SM09 untuk patch commentary tersebut.
    Patch chant telah berjaya dipatch, cuma commentary tu je yang gagal.

    Dah cuba pada Commentary-English, baru ok..

    Pada game pula, ada sedikit kemusykilan.. jika bermain Manager mode. Ada terlihat pada Transfer list, ada pemain yg dibeli oleh negara2 AFC, cthnya Malaysia ada beli pemain luar.
    Tapi itu tidak menjadi satu masalah, cuma nampak pelik jelah, seperti negara2 AFC adalah kelab semasa main Manager Mode.

  20. Sebenarnya mungkin terdapat kekeliruan antara nick saya (pejai) dengan salah seorang forumer harimaumalaya iaitu pejeyZ, Benda ni jadi mungkin disebabkan nama kami adalah sama (faizal) jadi mungkin saudara mslpatcher keliru ketika terima email saya yang tertulis nama ‘faizal’. Saya pernah register nick pejai di harimaumalaya tapi tak pernah aktif pon sebab ada beberapa masalah nak login :-(

    jadi sebenarnya saya (pejai) dengan pejeyZ adalah individu berbeza..

    Apa2 pun saya tak kisah sangat sebab sumbangan saya just buat fan banner je.. heheh.. Apa-apa pun respek la kat anda yang berjaya release jugak patch ni. Berjaya jugak nak main liga super malaysia..

  21. I’m PejeyZ…..PejeyZ n Pejai not da same…..per2 hal niat kita sama…majukan bola sepak kita…..!!!! ;-)

  22. baru check fail credit tu…saya pun agak terkeliru gak bile melihatnya…tp bro pejai…jgn la risau…nanti mslpatcher bley upload balik yg dah diedit ok…!

  23. aku dpt install cmp and smp chants..tp bab commentary aku x reti wat r..mayb pasni aku nk xplore jap software smp ni..

    tp hasil kali ni mmg gempak la mslpatcher..aku respek ko la

  24. aku dh install commentary dh..

    baru la sedap dpt dgr name player hehe

    bile main selangor vs kedah mmg gempak la sound..

    RED GIANT!

  25. mslpatcher said:

    Elektro,
    Gerenti gempak lagi kalau ada lagi chants dari team lain. Kalau elektro tau mana-mana youtube ke atau dari yang lain yang ada fans crowd punya video yang bunyi dia agak baik, kasi tau saya ya, saya boleh extract bunyi tu dan cuba padankan dengan team yang ada dalam patch ini.

    Baguslah anda minat dengan patch ni. Doakan je, fifa10 pun masih continue buat patch malaysia.

  26. help! cannot download said:

    thnx dude, now i can download xD cannot wait to crush kelantan!

  27. Bro, x includekan AFF Suzuki Cup nyer patch skali ker? @ just guna patch lama dulu n kemudian replace ngan patch baru ne pun ok yer x…?

  28. mslpatcher said:

    PejeyZ, yang lama tu dah cukup dah. Boleh install AFF suzuki tu bila-bila masa. Sebelum atau selepas install MSLPL4FIFA09 v2 itu. Cuma kesannya ialah team selain Malaysia tidak tersenarai dalam international. Pejeyz boleh tambah sendiri team-team cambodia tu dalam International, senang je.

  29. nk tnye la..

    npe bile aku main manager..iklan yg kt keliling padang 2 tulis “missing texture”..

  30. Elektro, sepatutnya tak berlaku. Semasa awak load patch, pastikan semua barang kena tick, termasuklah adboard no.331 dan 332.

    Okay tak.

  31. klu load sekali lg xpe ke?

  32. aku cek2 mmg 2 file tu yg x di import..

    aku try import 2 file tu tp bile aku bkk blk cm nk cek file tetap 2 file tu yg x di import..

    agak2 damage mse download ke?

  33. mslpatcher said:

    Elektro, mungkin kot. Tapi mcm mana pula boleh damage sedangkan awak dah download fail zip dan boleh pula tu.

    Okay, cuba awak reinstall patch tu. jangan risau, kali ini senarai patch akan berwarna merah semuanya sebab dah ada objek yang serupa dalam fifa.db. Awak pastikan semua TICk, dan lepas tu import/install semula patch tu. Lepas tu save. Close CM09, lepas tu buka balik CM09. check mana-mana team MSL dan MPL, tengok adboard diorang, wujud ke tak, boleh nampak ke tidak dalam CM09, adboar 331 dan 332. Kalau nampak, maknanya ia dah berjaya diinstall.

    Kalau dalam game masih missing texture, maka saya pun tak tau apa hal pula. Sori bab tu.

    Kalau memang patch tu rosak, terpaksalah kau DL balik.

  34. Salam..

    kepada mslpatcher…
    sy baru je terjumpe MSL ni..
    coz tgk dari youtube..
    tp bila dah folow sume arahan cara nak main ni,
    yang jd poblem, creation master 09 dgn sound master bila dah sy install dia x ley bukak..kira kuar error lah..
    tp bila main dok download je ape yang ada kat website blog ni, jadi sy main copy paste je, coz arahan x paham sgt la, pasal org putih.. al maklum lah, sy ni slow skit org putih, bila dah copy paste tu, dapat la, main tp yang x latest.. yang juz ada tm super league.. yang DPMM stil ada lagi..cam ne nak wat yang latest ek? nak main team kelate.. plz.ajar kan sy.. -baru nak belajar ni…- tq byk2…

  35. My problem is same as Elektro too.

    I think better you just input the adboard as the .bmp file here.
    Then we just manually adding the adboard by CMP.

    just my 2cent only.. ;)

  36. hehe…x bley tahan chants biler gol ….lagu tarzan pempuan tv1 yuh…haha

  37. mslpatcher said:

    Kechik,
    Jika awak pakai vista 64 ke memanglah tak blh install CM09 dan SM09 tu. malah ada juga orang yang komplen kat soccergaming.com yang install vista32 pun tak jalan.

    Tapi sebenarnya diorang ada problem dgn SP2 vista. Bagi pengguna XP sehingga SP2 pula, no problem, tapi kalau dah pernah update SP3, ada saya baca yang diorang ada problem pakai CM09.

    Jadi problem tu ada kaitan dengan OS korang.

    Bab english, ni, jadikan peluang baca tutorial saya tu peluang baiki english awak. Jika awak masih sekolah, lagilah baik. Zaman teknologi ni, zaman IT ni, zaman english dik. Tapi jika awak ni dah kerja, SORRY BOS!!! Bukan maksud menghina ya.

  38. aku pakai SP3..

    gune CM09 ok je juz adboard je yg xley load tp itu x menjadi masalah..jnji dapat main sudah hehe

  39. Elektro dan Lord, apsal adboard tu, saya ada penyelesaian lebih baik, tak perlu upload bmp.

    Download fail ini, http://www.mediafire.com/?dgogzmm0ryl

    untuk kedua-dua adboard. Guna CM09 utk load patch ini. Adboard sahaja, MPL dan MSL punya.

    Tentang SP3 tu, adakah awak maksudkan XP? Bgmn dengan perisian .NET awak, awak ada upgrade tak? Saya sendiri tak tau sangat pasal Cm09 punya masalah. saya selalu jenguk forum soccergaming.com utk mengetahui perkembangan atau isu-isu berkaitan patching mematching ni termasuklah tools CM09 dan sekutunya.

  40. Thanks for the adboards, mlspatcher ;)

    By the way, mine is XP SP3 build in .NET 3.0

    microsoft just release the new .NET Framework 3.5 SP1

  41. Yup,thnx 4 d adboards hehe

    Aku punye spec sme mcm lord

  42. Msl…
    Herm..
    kat sini sy pakai xp sp2..
    tp knp x bley jugak? dan sy dah try beberapa pc kat opis ni, sume x ley.. ada yang tu, bila masuk je, dia akan keluar dont send.. jadi tu yang heran? jd mintak jasa baik msl, sy nak data untuk yang ada team kelantan je.. now dah boleh main, tp yang lama lagi.. yang kelantan lom d umumkan masuk MSL.. kira KM naza dah ada la..DPMM stil ada ag.. hope sape2 yang baik hati, ley tolong.. Nk sgt main MSL ni.. nak yang latest.. Plz ye…

  43. zack sepang said:

    saya nak tanya tuan, nak main ni,kena beli CD fifa09 dulu ke?boleh ajar saya mcmmn nak d/load cm09 dan sm09 ni…………….???pls thanx

  44. mslpatcher said:

    Gini, kechol, awak check dulu ada tak dalam XP awak tu pernah install .net versi 2 ke atau versi 3. Kalau tak pernah kena instal dulu. Paling mudah, dapatkan .net framework versi 2 di url ini di Microsoft. Saya ni bukanlah programer CM09 ataupun SM09, so saya pun tak tau kenapa ada orang boleh, ada orang tak boleh. Saya hargai jika kechol download MSLPL4FIFA09 versi 2 tu sendiri. Awak boleh main FA Cup dan Piala Malaysia. Versi 1 dulu cuma Liga Super. Saya sebenarnya tak galakkan rakan-rakan kat sini edar-edar balik patch tu secara berasingan. harap-harap korang hormatilah permintaan saya ini. Oh ya, yang kechol cakap ni, guna CM09 atau baru nak download Cm09? Konfius-konfius ni.
    Kita kat Malaysia masih ada problem internet ke luar negara. saya baru dapat tau tadi dari rakan-rakan. problem talian ke luar negara sejak minggu lepas. Patutlah slow je talian di sini. nak update blog ni pun kena refresh balik-balik.

  45. mslpatcher said:

    Sudah pasti Zack. Awak mesti ada dulu game FIFA09 yang diinstall sepenuhnya dan selepas menggunakan perisian percuma CM09 dan SM09 awak boleh menginstal patch ini ke dalam FIFA09 awak. Belilah DVD original ya jika anda nak main online juga.

  46. Mslpatcher,

    I just installed the adboards patch, but those adboards can’t be installed as id 331 and id 332.

    Since CM09 just recognize adboards id’s until id 245 only.
    FYI, I tried many times to create new 331 and 332 id (as you created), saved and open back, that id’s doesn’t appear in CM09 and even on EAGraph in zdata_02.big
    By that, I changed the MSL adboards id’s to id 33 and id 34.
    It work for me.

    Shocking, I can’t find that files id 33 and 34 ni zdata_02.big..
    weird :P maybe some zdata just created..
    who cares, that adboards work for me.. ;)

  47. zack sepang said:

    Ok mr.mslpatcher,sy nak tanya kalau sy dah ada fifa08 dan dah ready install,boleh ke pacth Msl09 ni dalam fifa08 tu.sy betul2 excited nak main liga malaysia dan my team is kelate la….asyik liga omputih, dah boriing le….tolong la ajar sy, macamana nak buat….thankx mr mslpatcher.

  48. MSL….

    Sy dah install .net v2 tu..

    pastu bila nak open cm09, dia kuar

    -CreationMaster09 has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

    if you were in the middle of something, the information you were working on might be lost.

    ape poblem ek?

    masalah pc ke?

  49. kira kuar don’t send la…

  50. mslpatcher said:

    Lord96, have you expand your fifa database using CM09. It stated in CM09 helps, user are advise to click Expand database in option menu prior to installing any patch.

    Usually only then the problem will no longer exist. I’m talking about limitation of adboard, how many addon teams and players alike.

    For further info, read the help in CM09.

  51. mslpatcher said:

    Kechik, bukan masalah PC tu. FIFA09 awak jenis yang full version ke? Lepas tu, masa install FIFA09, ada tak Direct X awak install?

    Oh ya, CM09 awak versi apa?

  52. mslpatcher said:

    Zack Sepang, patch ini HANYA utk FIFA09 PC. Versi FIFA08 yang yang diubah dari MSL4FIFA09 versi 1 memang ada saya keluarkan. Sila cari di bawah-bawah blog ini. Liga Malaysia for FIFA08, nama dia. Tapi itu versi pra-musim, yang saya buat sebelum pengumuman rasmi Kelantan kekal di Liga Super dan DPMM terkeluar.
    MSLPL4FIFA09 v2 ni saya hanya fokus ke FIFA09. Jika ada rezeki, mungkin dilanjutkan ke FIFA10 PC edition, tu pun kalau EA Sports masih keluarkan FIFA10 edisi PC lah.

  53. mslpatcher said:

    Siapa ada main Perak dan dapat guna kit ketiga team tu? Kasi tau sini. Kepada yang belum dapat, sebenarnya nak bagi tau sini, kit ketiga semua team dalam FIFA09 adalah kit extra yang hanya boleh diunlock dalam Fan Shop.

    Tapi kalau korang tak mampu buat point nak beli kit Perak hitam tu, korang cari google ‘FIFA09 unlocker’ . atau lawati terus link ini, http://italia.soccergaming.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=855

    Tak pun korang lawati thread MUST-HAVE DOWNLOADS kat forum soccergaming.com,
    http://www.soccergaming.com/forums/showthread.php?t=156698&highlight=downloads dan anda akan dapati banyak projek patch utk pelbagai liga dan tools di sana.
    Malas nak cakap, korang lawat sendiri.

    PS. dalam tu, liga Malaysia dah tersenarai. Juga AFF Suzuki Cup yang saya buat Disember lepas.

  54. lord,how u change the id?

  55. geng…
    camne sebenarnye care yg betul utk apply patch nih… aku btul2 stuck nih… tolong ye… maklum la aku nih baru lagik dgn bende2 nih sumer

    tq ye

  56. mslpatcher!

    finally aku dpt jgk bwat adboard tu…
    aku uninstall fifa09 n CM09 n install balik..
    aku upload patch 2 dgn lebih detail kali ni..
    aku rase sebelum ni aku x expand database kot..
    akhirnya sempurna suda hehe
    nak bagitau yg pc aku skg gune xp sp3+.net 3.5 sp1
    aku pakai CM09 1.01B mmg x boleh upload patch tp bile gune CM 1.00 boleh..

  57. mslpatcher said:

    Mizi, gini awak download tu fail INFO versi 2 tu dululah, baca lepas tu cari semua apa yang perlu. CM09 wajib ada. Game FIFA09 untuk PC juga wajib ada. PC lagi lah wajib. hehehe.

    Cuba ikuti step by step. SORRY jangan tanya translation bm punya, tak ada.

  58. Msl.. yup..fifa 09 jenis full version… direct x..dalam dvd la..
    cm09 lak CM09 Rel 1.01..

    agak2 ape masalah? dan macam mane nak setelkan? dah boleh main game ni?

  59. mslpatcher said:

    Kechik, mungkin awak kena download balik CM09 tu. mana tau dia corrupt masa download. Minggu lepas kan ke ada problem streamyx ngan talian international. Cuba dl balik, tengok apa jadi.

  60. […] now from other post here. Possibly related posts: (automatically generated)Doing Lines: A Parker PartySeeking Closer Ties, […]

  61. x ley jugak lah msl..
    x tau nape dah..
    dah try download baru..sume ok..
    install pun ok..
    bila nak bukak je, kuar dont send..
    SM09 ley pulak..tp ada gak poblem..
    so terpaksa la simpan hasrat nak main game ni..
    x ley ke bagi data yang dah siap tanpa guna cm09? heheh
    bukan nak keje senang, tp tu lah satu2nye, yang ley wat sy merasa TM super league..tq2..

  62. Elektro said:

    mslpatcher,

    aku nk tau spec pc ko boleh x?

  63. mslpatcher said:

    PC aku, surprise ni.
    Processor = Intel Core 2 Duo, 3.0Ghz (E8400)
    RAM = 4Gb – corsair brand (tapi aku tau bila pakai XP dah terlebih sudah. PC aku dualboot ngan Vista – jadi ram guna optimize di Vista je)
    Graphic card = ATI radeon HD3850 (rendah je ni)
    Mainboard = Gigabyte brand
    OS utk main game = XP khas utk game FIFA09 sebab banyak buat edit, lain-lain aku main di Vista.

    Fan Cooler = original punye, tak tambah fan baru, pakai yang intel nye dah cukup sebab banyak main game sport je.

    Apa lagi nak tau? rasanya dah cukup dah tu.

    PC biasa je, tak hebat mana pun. Malahan, aku masih pakai monitor besar tu. Sanggup sebab lebih selesa dan murah.

  64. mslpatcher said:

    KEPADA SEMUA PENGDOWNLOAD PATCH LIGA MALAYSIA IAITU MSLPL4FIFA09V2 INI,

    semua masalah instala dapat diselesaikan jika anda semua membaca dengan teliti dan tak malas baca maklumat yang saya sediakan dalam MSLPL4FIFA09-INFO-v2.PDF (1452kb) and MSLPL4FIFA09-CREDITS-v2.PDF (138kb).

    kalau malas baca, susahlah gitu. Dalam fail INFO tu bukan ke ada bahagian SUCCESSFUL INSTALLATION. Juga kalau install kat FIFA09 yang bukan versi penuh/original atau FIFA09 download yang sudah dikecilkan maka tak jamin boleh berjaya.

    Harap pengdownload akan rajin baca, kerana setakat setahu saya, memang maklumat tu dah terlebih, tapi ia disediakan utk downloader yang buta pasal bola sepak malaysia. Saya nak dedahkan tentang liga malaysia yang sebenar sambil-sambil enjoy simulasi dalam FIFA09.

    Harap tak ada lagilah yang tinggalkan mesej dengan kata-kata ‘cam ne nak install bende ni…’ kerana ia telah diterangkan dengan seteliti mungkin dalam fail INFO itu.

    Sekian terima kasih.

  65. Salam Sume..
    Kepada peminat2 liga Malaysia yg x berjaya main disbbkn ada error tuh,
    “-CreationMaster09 has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

    if you were in the middle of something, the information you were working on might be lost.”
    Sy pun alami mslh yg sama sblm nih, n dh dpt atasi mslh tuh..

    menda yg sy buat,
    1-install Net Framework 3.5
    2- install directX 9.0

    harap info ni berguna kt kwn2 yg lain..

    TQ n credit to mslpatcher!!! manyak syok woooo!!!
    TQTQTQTQTQ

  66. ha villa said:

    tolong ar ajar aku bab install benda ni..aku dah buat juta2 kali dah mcm ne ni geng aku pn nk main gak..sapa2 yg dah berjaya install tolong email kpd aku ninja_killer7@yahoo.com

  67. mana nak download cm09?aku tgk kat sweetpatchtv.com tpi filefront dah ttup

  68. mslpatcher said:

    ha Villa,
    Fail ni patch je. Mesti ada fifa09 pc dulu. kalau FIFA09 boleh main kat PC you, then pastikan pula awak ada install .NET framework. download kat microsoft websites.
    Lepas tu. Pastikan pakai CM09 versi 1.01. download di http://hosted.filefront.com/FifaMasterRin . Juga jangan lupa download SM09 kalau nak pakai soundpatch tu sekali.
    Lepas install FIFA09, dan install CM09. Barulah ikut arahan dalam fail dalam fail PDF tu. PASTIKAN AWAK SAVE. kalau install ngan CM09 pun, tapi tak save, TAK AKAN DAPAT INSTALL. Oh ya, jangan lupa masa dlm CM09 tu, expand database-ada di option, expand…. (bacalah dulu).

    Lepas tu sepatutnya tak ada masalah. Yang jadi masalah ialah kalau U nak run CM09 dalam VISTA. MEMANG CM09 TAK SUPPORT VISTA. So guna WinXP Home/Pro jelah.

  69. alo bro,

    saya ada problem skit..waktu nk load sound..coz first sound tuh leh load..yg comentator sound tuh xbleh lak load..dia kata bukan file sound…leh bgtau cara yg betul nk load comentator pya file tuh?

    TQ

  70. mslpatcher said:

    Cuba baca dan ikuti fail INFO versi 2 tu. Fail info dalam ZIP fail tu ada ralat, sebab tu aku ada release fail PDF ver.2. Dapatkan link di atas.

  71. BdkTenom said:

    Blh x convert patch ni pg fifa 08?
    Sy suda download patch v1 tp xda team Sabah plk..
    Mcm best plk tengok match Sabah di fifa09.

  72. mslpatcher said:

    patch untuk FIFA08 tu hanya ada Liga Super. Sebenarnya istilah convert tak tepat. Patch utk FIFA09 tak dapat nak convert ke FIFA08 dengan gitu je.
    Dulu masa buat fifa08 tu, saya taip balik semua team dan player ke CM08, juga saya terpaksa edit balik semua jersi untuk tambah shadow dia. Jadi kalau kau mau buat team sabah, saya suggest kau buat ja team baru, team Sabah FA dan selebihnya buat balik lah.

  73. bro…saya mmg dah pki yg version dua…comentator file dia ttp xleh load..dia kata this is not .smp file

    mspl4fifa09-commentary-v2-release-150209.smp

    ni nama file dia..yg satu lagi tu bley ja load

  74. 1st-download creation master 09 kat google. 2nd-bukak creation master 09 n tekan open patch 3rd-load patch n ambik msl yg korg download ni.. last-x pham boleh tny

  75. awe_sengih said:

    aku mmg salute kt ko bro..mmg power!!rindu kt team malaysia&kelantan terubat wlu aku kt o/sea..tp satu je yg xbest,apsal lgu askar yg jd lgu klntn,huhuhu:(
    klau blh ko masukkn lgu klntn ek,mntak sngt2..kt u tube bnyk lgu klntn..


    dan bnyk lg kt u tube tu yg blh ko cnvert utk fifa 09..
    apa2 hal trimaz bnyk2,mga2 lps ni ko lbh mntap..TQ

  76. a superb patch…proud to have a patriotic malaysian like mslpatcher…thank you very much

    if you don’t mind, can you add Kelantan FA’s third jersey to the patch? the jersey was used during 2009 FA Cup semi final – N.Sembilan v Kelantan – 2nd round

  77. mslpatcher said:

    Can, but can you help me with the details. I know it is white with red stripe. But I don’t have a good picture as a guidelines.

  78. mslpatcher said:

    awe, lagu-lagu tu tak sesuailah. Ada lagi tak lagu lain.

  79. [img]http://img190.imageshack.us/img190/1641/dsc0200wym.jpg[/img]

    Front – Kelantan FA and Sportzone logos are at the white/middle stripe

    Back – Sportzone logo is below the player’s number, where its font colour is red. No more AirAsia logo

    i hope this will help you much..

  80. better pic

  81. hello
    saya dh download msl20094fifa08,tp xleh men pon
    nak install pon xleh
    tlg sya jap
    aya tringin sgt nk men guna pasukan kedah dlm fifa
    plizzz
    thank you
    please leave your help comment to my email
    rizal_jan23@yahoo.com
    thankyou

  82. nak patch cmne bro….toturial kat youtube xde ke…plzzzz

  83. msl,toturial di youtube laa..plzzz

  84. mslpatcher said:

    Nak buat tutorial video ni susah sikit nak komitted. Buat masa ni masih sibuk lagilah. Tapi rasanya tutorial dari fail ini, http://www.mediafire.com/?y0wmutmt3m1 , yang mengandungi MSLPL4FIFA09-INFO-v2.PDF (1452kb) and MSLPL4FIFA09-CREDITS-v2.PDF (138kb)

  85. kene install direct x jgk ke????

  86. bro, x sabar tunggu jersi baru kelantan nih :p

  87. Susah btul la na path benda,byk benda nk kena buat,PES 2009 paling sng skli…

  88. Saya dh baca info tp haram x paham..

    Boleh x incik MSL terangkn dlm bhsa mlayu.Buat apa nk trang dlm enlish ,kitakn org malaysia lagi pun ini liga mlaysia org potih x main pun …

  89. reduxers said:

    sbnrnye cm09 boleh running kat vista 32bit je,yg kat 64bit rasenye mmg lgsg xleh. untuk pengguna vista, updatekn .net framework korg ke version 3.5

  90. mslpatcher said:

    Siapa kata? banyak download dari geng di soccergaming.com forum. 8). Geng-geng Asia. So, patch ni juga berguna untuk bukan malaysia. Sebab tu mesti dalam BI.
    Tulisan saya tu bro, english paling cincai punya. Kalau tak faham gak, tak taulah bro. Sorry.

  91. mslpatcher said:

    PES 2009, grafik paling best untuk footy game di PC. Tapi database dia AMAT LIMITED. Kita tak boleh tambah liga baru dan pemain baru. Hanya boleh ubah liga sedia ada, team sedia ada dan player sedia ada. Berbanding dengan FIFA09. tak rugi labur masa lapang aku buat sebab liga ORIGINAL KEKAL. Dengan CM09, boleh tambah team baru, liga baru, tournament baru dan player baru. So bila fikir balik, saya suka fokus FIFA09 sajalah. Sebagai pembuat patch pertama Liga Malaysia ni, banyak masa digunakan. In fact, menjangkau 2 bulan terutama bab lukis jersi semua team. Tapi bila patch ni dah siap dan korang dah download kerja aku ni sebenarnya proses install PALING SENANG berbanding PES 2009.
    Tapi kalau PES 2010 nanti boleh TAMBAH team, liga dan player BARU, saya akan cuba berhijrah ke sana.

    Buat masa ni, saya enjoy main dua-dua. PES 2009 main Be A Legend, tapi untuk FIFA09, lebih banyak masa aku main Liga Malaysia dalam season mode juga liga Jepun.

  92. reduxers said:

    xde la susah sgt nk paham instruction yg bro mslpatcher wat. bro, harap bro xkisah saye edit sket patch yg bro wat..seronok plak blaja bende2 cmni. saye edit kat part adboard, so yg original saye replace ngan adboard/sponsor yg real ade kt stadium ntuk Liga Malaysia ni. hasilnye bleh tgk kat sini..

    http://reduxers.blogspot.com/2009/06/new-adboard-in-msl-fifa-09.html

  93. mslpatcher said:

    want to download kelantan and selangor chants pack? Check this post, http://msl4fifa09.wordpress.com/2009/07/04/mslpl4fifa09-additional-chants-sound-pack/

  94. bro kalau boleh tunjukkan cara buat team baru, liga baru, tournament baru dan player baru dgn gunakan CM09 gua teruja dengan apa yg bro buat selama nie utk fifa09..rasanya nak jadi macam brolah…

  95. havilla said:

    adesssss……xleh main…..pe kat owner game ni ym aku bio_nik7@yahoo.com……plzzzzzzzzzz….kenapa owner x buat dvd je terus..aku rasa ko akan dpt byk untung FAM maybe akan bg sesuatu kt ko

  96. havilla said:

    brooo tolong wa ni…sampai kesudah x leh main adesssss

  97. bro mslpatcher, ni image adboard yg saye wat tu..

    http://www.mediafire.com/?wdwto1mvajm

    size image dah tepat dah. tinggal nak ganti yg original yg bro wat tu je..

    bro havilla, xdapat nak msukkan patch tu ke atau xbleh maen game nye?

  98. cam ner nk dpt commentary yea..

  99. mslpatcher said:

    Commentary melayu tak de lagi. tak ada siapa yang buat. Tapi kalau sekadar sebutan nama player, adalah beberapa. DL je, sound pack utk mslpl4fifa09

  100. ni nak tanya sikit,, kat ps2 takder ker??

  101. mslpatcher said:

    Tak de. Susah nak editlah.

  102. fizie1823 said:

    salam…
    t0l0ng list sat bnda pa yg nk kena d0wnl0ad…..
    step by step….
    bgi smua ada….
    nk men KEDAH nie……
    plezzzzzz……….

Leave a Reply

Tag Cloud

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

